Akumulatory motocyklowe


Drzewa zaczynają ozdabiać się kolorami jesieni , dni stają się coraz krótsze - idzie jesień. Cały sezon motocyklowy za nami , powoli przygotowujemy się do przezimowania naszego sprzęta do snu zimowego. Jak wszyscy wiemy chodź szkół zimowania jest wiele najczęściej zawsze pamiętamy żeby motocykl był porządnie wyczyszczony , zalany pod korek , przykryty prześcieradłem lub innym materiałem pozwalającym na przepływ powietrza ale….


Jest jeszcze bardzo ważna rzecz o której motocykliści zapominają i gdy chcą wyjechać naładowani pozytywną energia zbieraną parę miesięcy przerwy  …. Właśnie nasza maszyna tej energii niema. A odpowiedzialnym za to faktem jest akumulator motocyklowy. Co się stało – akumulator pozostawiony bez opieki przez  tak długi czas stracił swoją moc - energie i niema siły zakręcić rozrusznikiem w naszym motocyklu. W bardzo wielu przypadkach taki akumulator ląduje w śmietniku gdyż został rozładowany do takiego stopnia że niema możliwości naładowania takiego akumulatora. Wiąże się to również z utratą gwarancji zawartym w punkcje o eksploatacji akumulatora poniżej napięcia 8V.

Napisze parę ciekawostek żeby akumulator motocyklowy miał najdłuższą żywotność i utrzymywał swoje parametry przez długi czas.
1. Najważniejszą rzeczą jest akumulatory nie lubią być rozładowane i pozostawione w takim stanie na długi czas. Poniżej napięcia 12,5V w akumulatorze wytwarza się siarka i osiada na płytach. Tym mocniej zasiarczony jest akumulator tym bardziej traci swoje parametry prądowe i rozruchowe.
Jeżeli wiemy że nie będziemy korzystać z pojazdu lub wyciągamy aku z motocykla przed odstawieniem sprawdzamy jego napięcie spoczynkowe miernikiem jeżeli jest poniżej 12,5V ładujemy ( napięcie spoczynkowe mierzymy po 12 godzinach od ostatniego uruchomienia pojazdu lub ładowania).
Jeżeli nie mamy miernika nic złego się nie dzieje nie jest to rzecz niezbędna ale przydatna.
Potrzebujemy ładowarkę impulsową z mikroprocesorem CTEK.
Ładowarka jest zaawansowanym urządzeniem , bezpiecznym dla akumulator oraz instalacji w motocyklach oraz innych pojazdach . Reasumując przed odstawieniem ładujemy akumulator do pełna czas zależny od pojemności akumulatora ale dzięki ładowarce CTEK niema obawy o przeładowanie. Ładowarka po naładowaniu przechodzi w stan podtrzymania i może być włączona nawet kilkanaście dni. Tak naładowany akumulator może stać nawet na mrozie i nic mu się nie stanie gwarantuje to odpowiednia gęstość elektrolitu 1.28 g/cm³.
2. Po okresie ok. 1-2 miesięcy powtarzamy czynność
- sprawdzamy napięcie spoczynkowe
- ładujemy akumulator
3. Czynność powtarzamy aż do wiosny (przeważnie w ciągu takie przerwy tylko raz musimy podładował akumulator w tym okresie) .
Tak zadbany akumulator nie zbuntuje się w pierwszy ciepły słoneczny dzień.

 

ladowarka_ctek_motocykl


Ważna informacja :
Do ładowania akumulatorów motocyklowych używamy ładowarek impulsowych najlepiej z mikroprocesorem które pilnują napięcia podczas ładowania akumulatora.
Używanie prostowników transformatorowych może skutkować do nieodwracalnego uszkodzenia akumulatora oraz instalacji w pojeździe a nawet do rozerwania akumulatora.


Najlepsze ładowarki CTEK dla motocykli oraz skuterów wodnych i  śnieżnych  
CTEK XS 0.8 ładowanie od 1.2Ah do 32Ah
CTEK MXS 3.6 ładowanie od 7.0Ah do 75Ah
CTEK MXS 5.0 ładowanie od 1.2Ah do 110Ah

ladowanie_akumulatora_zalety