Ładowarka CTEK MXS 5.0 Cena: 370,00 zł
Ładowarka CTEK MXS 5.0 TEST & CHARGE Cena: 460,00 zł
Ładowarka CTEK MXS 10 Cena: 780,00 zł
Ładowarka CTEK MXS 7.0 Cena: 570,00 zł
Osłona Gumowa BUMPER 60 MXS 3.6 - 5.0 Cena: 55,00 zł
Wpływ temperatury na zachowanie akumulatora.
Przy niskich temperaturach bardzo niebezpiecznym zjawiskiem jest użytkowanie akumulatora niedoładowanego. Nienaładowany akumulator już w temperaturze ok -5°C jest narażony na zamarzniecie elektrolitu. Jak wiadomo elektrolit składa się z kwasu siarkowego oraz wody. Przy prawidłowo naładowanym akumulatorze gęstość elektrolitu wynosi 1.28 g/cm3 napięcie ok 12.8 V przy tej wartości temperatura musiała by spaść do -60°C aby elektrolit zmienił się z postaci płynnej w stałą. W naszej strefie klimatycznej jest to niemożliwe do osiągnięcia. Zbyt mała gęstość elektrolitu i niska temperatura mogą spowodować zamarznięcie elektrolitu i rozsadzenie obudowy akumulatora.
Elektrolit o gęstości 1,10 g/cm3 zamarza w temp. -9ºC
Elektrolit o gęstości 1,15 g/cm3 zamarza w temp. -15ºC.
Pamiętaj zbliżająć się do okresu zimowego przed pierwszymi mrozami
doładuj swój akumulator.
Jeżeli zdarzy cie się na mrozach zostawić samochód z włączonymi światłami lub z włączonym jakimkolwiek urządzaniem pobierającym prąd co spowoduje unieruchomienie twojego pojazdu bezwzględnie wyciągnij akumulator z pojazdu, odczekaj parę godzin doładuj akumulator do pełna.
Przy wysokich temperaturach akumulator jest narażony większą temperaturę pracy i wyparowanie wody z cel. Nowocześnie akumulatory jak np. Varta są wyposażone w system labiryntowy w wieczku które do minimalnego stopnia zabezpieczają przed ubytkiem wody. Oczywiście samochód w sprawny układ ładowania ok 14.4 V. Większe napięcie powoduje większą temperaturę w akumulatorze a idzie za tym szybsze parowanie wody i zużycie akumulatora.